Tomasz Błeszyński - od 2007 r. bloguje na Money.pl
 Oceń wpis
   

Mało, kto się teraz do tego przyzna,

że robi karierę jak Nikodem Dyzma.

 
Tomasz Błeszyński
 
 czerwiec 2010 r.
 
Kategoria: Biznes
 
 Oceń wpis
   

Średni wzrost cen mieszkań używanych nie przekroczył w stolicy od początku roku dwóch procent.

Z danych agencji Emmerson wynika, że w pierwszym kwartale 2010 r. ceny lokali na rynku wtórnym wzrosły w stosunku do ostatniego kwartału ub. r. średnio o ok. 1,2 proc. w całej Warszawie. Z kolei portal Szybko.pl odnotował w ciągu ostatniego miesiąca skok stawek ofertowych mieszkań używanych o 0,7 proc.

– Różnice cen mierzone w skali miesiąca w dalszym ciągu są znikome – twierdzi Marcin Drogomirecki z portalu Oferty.net.

Skąd to się bierze? Właściciele mieszkań wystawiają swoje lokale na sprzedaż i dopiero po kilku miesiącach, gdy nie znajdują nabywców, decydują się na obniżkę ceny ofertowej, ale zazwyczaj niewielką, sięgającą 1 – 2 proc.

– Dopiero jeśli ta obniżka nie powoduje wzrostu zainteresowania ofertą, właściciel decyduje się na kolejne korekty, które w ciągu pięciu – sześciu miesięcy bezowocnego oczekiwania na kupca sięgają ok. 10 proc. – mówi Marcin Drogomirecki.

Dalsze kroki dotyczące ceny nieruchomości są już uzależnione od sytuacji, w jakiej znajduje się sprzedający: jeżeli rzeczywiście potrzebuje gotówki, jest gotów do dalszych obniżek. Natomiast jeśli sprzedaż mieszkania nie jest pilna, oferta z nieco tylko obniżoną ceną spokojnie czeka na swojego amatora albo trafia na rynek najmu.

– Podaż jest duża, popyt mały, ceny stoją w miejscu i dlatego nabywcy też nie muszą się spieszyć z podjęciem decyzji – podsumowuje Tomasz Błeszyński, doradca rynku nieruchomości.

Waldemar Oleksiak z agencji Emmerson uważa, że w praktyce możemy mówić o stabilizacji cen na rynku wtórnym. 1,2proc. - o tyle wzrosły ceny mieszkań używanych w pierwszym kwartale 2010 r. według agencji Emmerson

Według raportu Szybko.pl i Expandera średnia cena mkw. mieszkania na rynku wtórnym w Warszawie wyniosła w ostatnim miesiącu 8415 zł (w marcu było to 8360, w lutym – 8250, a w styczniu – 8260 zł za mkw.).

Autorzy raportu przewidują, że w najbliższych miesiącach można spodziewać się ożywienia na rynku, wzrostu popytu, a co za tym idzie – dalszego niewielkiego wzrostu cen – od dziesiątych procent do maksymalnie 1 – 2 proc. miesięcznie.

– Banki obniżają stopy bazowe i marże, dzięki czemu rośnie dostępność kredytów. To jest kluczowe dla ożywienia na rynku – mówi Aneta Rózga z Expandera.

Podobnego zdania są pośrednicy, ale zmian spodziewają się najwcześniej jesienią. – Zastój trwa, od kiedy nabywcy zaczęli mieć kłopot z zaciągnięciem kredytu. Banki stosunkowo niedawno poluzowały politykę kredytową i dopiero za kilka miesięcy poczujemy to na rynku – uważa Tomasz Błeszyński. www.tomaszbleszynski.pl

Rzeczpospolita
b.kal. 07-06-2010
 
 
Kategoria: Biznes
 
Ekspert czy celebryta 2010-06-03 12:07
 Oceń wpis
   

Deweloperzy sięgają po nowe sposoby promocji. Znana twarz na banerze reklamowym niczego nie gwarantuje — uważa Tomasz Błeszyński, ekspert rynku nieruchomości.

Do niedawna wystarczyło ogłoszenie w prasie. Dziś, aby sprzedać mieszkanie trzeba mieć pomysł, na który jeszcze nie wpadła konkurencja. Tak jak Eco Classic - deweloper organizuje Trio Inspiracje, cykl spotkań z artystami.

W apartamentowcu wybudowanym przy ulicy Stawki w Warszawie wystąpili już m.in. Jan Kaczmarek, Leszek Możdżer, Krzysztof Gierałtowski, Urszula Dudziak, Kayah i Krystyna Janda. Odbył się też pokaz mody najnowszej kolekcji Joanny Klimas, któremu towarzyszył koncert Gaby Kulki.

Inną formą pozyskiwania klientów są spotkania adresowane do określonych grup zawodowych, atrakcyjnych z punktu widzenia dewelopera, jak lekarze, prawnicy, bankowcy. Inicjuje ją zwykle wykład jakiejś osobistości, znanego architekta lub projektanta wnętrz.

Nowym sposobem na promocję inwestycji mieszkaniowych są również tzw. dni otwartych drzwi, czyli wizyty potencjalnych klientów na budowie.

— Imprezy przypominają rodzinne pikniki, podczas których można obejrzeć mieszkania pokazowe, porozmawiać z deweloperem, ale również zapoznać się z ofertą  kredytową banków — mówi Tomasz Błeszyński, ekspert rynku nieruchomości.

Często inwestycje mieszkaniowe promują tzw. celebryci. Ale nie jest to już skuteczne. Lepiej, gdy w mediach pojawi się ekspert z rzetelną analizą rynku nieruchomości, popartą badaniami.

Agnieszka Zielińska
Puls Biznesu
2010-05-18
Kategoria: Biznes
 

Najnowsze wpisy
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



 
Doradca Rynku Nieruchomości, Coach biznesu, Bloger.
 


      



Najnowsze komentarze
 
2017-05-23 12:46
Janwar do wpisu:
Chciejstwo na rynku nieruchomości
Nie istnieje prawidłowa wartość mieszkania. Rzeczoznawcy majątkowi mylą się także w jedną i[...]
 
2017-05-23 09:56
Lodzianin do wpisu:
Wokół dworca powstaje szary, łódzki Mordor
Zgadzam się w 100%
 
2017-05-22 21:36
Martinos10 do wpisu:
Wokół dworca powstaje szary, łódzki Mordor
Głupoty Pan Tomasz wygaduje, ... jakie call center? Tak było 10, 15 lat temu... nowoczesne[...]
 
2017-05-16 13:32
Robert Bogdański do wpisu:
Chciejstwo na rynku nieruchomości
Z mego serca ten artykuł, ale urealniając to: Od zawsze kupujący chciał jak najwięcej, a[...]
 
2017-05-15 12:14
PsychOPAT do wpisu:
Chciejstwo na rynku nieruchomości
Odpowiednia cena, to taka, którą akceptuje kupujący i sprzedający. To jedyna wytyczna.[...]